سوسا وب تولز - ابزار رایگان وبلاگ
................................................................. حسابدار


حسابدار


سال 1395((سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل ))

متن کامل فصول اقتصادی برنامه پنجم پیشرفت و عدالت(ماده 107الی201)

ادامه متن کامل فصول اقتصادی برنامه پنجم پیشرفت و عدالت به شرح زیر است:


سرمایه گذاری خارجی
ماده 107
وزارت دادگستری (سازمان ثبت اسناد و املاک کشور) موظف است کلیه اطلاعات مربوط به شرکت‌های ثبت شده از جمله شرکتهای با مشارکت اشخاص خارجی را به تفکیک، همزمان با ثبت، به وزارت امور اقتصادی و دارایی و معاونت اعلام نماید.
ماده 108
به دولت اجازه داده می‌شود اساسنامه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران را متناسب با نیازهای روز و ضرورت‌های تحقق اهداف کمی برنامه‌، بازنگری و تصویب نماید.
مناطق آزاد
ماده 109
به منظور ساماندهی و ایفای نقش موثر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام، اعمال مدیریت یکپارچه و ایجاد رشد اقتصادی مناسب در این مناطق، هم پیوندی و تعامل اثرگذار و الهام بخش اقتصاد ملی با اقتصاد جهانی و ارایه الگوی توسعه ملی در بخش‌های مختلف:
الف- مدیرسازمان‌های مناطق آزاد به نمایندگی از طرف دولت، بالاترین مقام منطقه و قائم مقام شورای شهروروستا محسوب شده وکلیه وظایف، اختیارات و مسئولیتهای دستگاه‌های اجرایی و شوراهای مذکور مستقر در این مناطق به عهده وی میباشد.
ب- کالاهای تولید و یا پردازش شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به هنگام ورود به سایر نقاط کشور به نسبت مجموع ارزش افزوده و ارزش مواد اولیه و قطعات داخلی به کار رفته در آن، اضافه تولید داخلی محسوب و از پرداخت حقوق ورودی معاف خواهد بود.
تبصره 1 - مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای خارجی به‌کار رفته در تولید مشروط به‌پرداخت حقوق ورودی در حکم مواد اولیه و کالای داخلی محسوب می‌شود.
تبصره 2- مواد اولیه و قطعات خارجی به کار رفته در کالاهای تولید و یا پردازش شده در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که قبلاً از سایر نقاط کشور به منطقه ارسال شده و در تولید و یا پردازش محصول به کار گرفته شود در حکم مواد اولیه تلقی شده و از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌باشد.

  ادامه مطلب  
   + مهدی زاده - ۱٠:٥۱ ‎ب.ظ ; جمعه ٢٥ دی ۱۳۸۸

متن کامل فصول اقتصادی برنامه پنجم پیشرفت و عدالت(ماده 49 الی106)

فصل چهارم
نظام اداری و مدیریت

فناوری اطلاعات
ماده 49
به منظور بسط خدمات دولت الکترونیکی و افزایش بهره وری در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی اقدام های زیر انجام می‌شود:
الف - وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است نسبت به توسعه شبکه ملی اطلاعات امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام و با استفاده از توان و ظرفیت بخش غیر دولتی، امکان دسترسی گسترده و پر سرعت را برای کلیه کاربران این شبکه فراهم نماید.
ب - کلیه دستگاه‌های اجرایی ضمن اتصال به شبکه ملی اطلاعات، پایگاه‌های اطلاعاتی خود را با رعایت استانداردهای لازم به منظور ایجاد سامانه اطلاعاتی در این شبکه به اشتراک گذاشته و بر اساس دستورالعملی که توسط وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات تدوین و ابلاغ خواهد شد نسبت به تامین و حفظ امنیت تولید, پردازش, نگهداری و تبادل اطلاعات رایانه ای خود اقدام می نمایند.
ج - دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا پایان برنامه پنجم، خدمات قابل ارائه به صورت الکترونیکی خود را از طریق این شبکه عرضه نمایند.
د - وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت به تامین و صدور کارت هوشمند ملی چند منظوره برای آحاد مردم اقدام می نماید. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مکلفند در ارائه خدمات خود به مردم از این کارت استفاده نمایند.
- آیین نامه اجرایی این بند شامل زمانبندی، مصادیق موارد شمول، سطح دسترسی، میزان و نحوه اخذ هزینه صدور کارت و نحوه استفاده از آن به تصویب هیات وزیران می‌رسد.
هـ- معاونت نسبت به ایجاد زیرساخت ملی داده های مکانی (NSDI) در سطوح ملی تا محلی و تدوین معیارها و ضوابط تولید و انتشار آنها اقدام می نماید.
تبصره - کلیه دستگاه‌ها مکلفند اطلاعات پایه ای مکانی خود را تولید و بر اساس دستورالعملی که توسط معاونت تدوین و ابلاغ خواهد شد، بر روی NSDI قرار دهند.
و - سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مکلف است :
1- با همکاری و هماهنگی سازمان نقشه برداری کشور و همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط تا پایان برنامه نسبت به ایجاد پایگاه اطلاعات حقوقی املاک اقدام نماید.
2 - در راستای توسعه سامانه یکپارچه ثبت اسناد رسمی و املاک، نسبت به الکترونیکی نمودن کلیه مراحل نقل و انتقالات, ثبت اسناد رسمی و املاک تا پایان سال دوم برنامه اقدام نماید.
3- نسبت به اعطای شناسه یکتا به اشخاص حقوقی و تکمیل پایگاه اطلاعاتی شرکتها و موسسات ثبت شده بر اساس الگو و استاندارد های اعلام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با ذکر مشخصات سهامداران، اعضاء هیات مدیره و شماره کد ملی آنها و با قابلیت جستجو و دسترسی همگانی تا پایان سال اول برنامه اقدام نماید.
ز ـ وزارت بازرگانی نسبت به گسترش سامانه الکترونیکی امن معاملات املاک و مستغلات در سطح کشور اقدام می نماید. کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط موظف به همکاری برای اجرای کامل این سامانه می باشند.

  ادامه مطلب  
   + مهدی زاده - ۸:٤٠ ‎ب.ظ ; جمعه ٢٥ دی ۱۳۸۸

طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تا 3 ماه آینده اجرایی می‌شود

شمس الدین حسینى خبر داد؛

طرح هدفمند کردن یارانه‌ها تا 3 ماه آینده اجرایی می‌شود

حسینی:با توجه به تایید لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها توسط شورای نگهبان دولت خود را برای اجرای هر چه سریع‌تر این طرح مهم آماده می‌کند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با ابلاغ طرح هدفمند کردن یارانه‌ها دولت تا 3 ماه آینده با ایجاد ساز و کارهای مورد نیاز آن را اجرایی می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از فارس،سید شمس‌الدین حسینی عصر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهرستان آبادان اظهار داشت: با توجه به تایید لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها توسط شورای نگهبان دولت خود را برای اجرای هر چه سریع‌تر این طرح مهم آماده می‌کند.
وی افزود: طرح هدفمند کردن یارانه‌ها برای استفاده بهتر و مطلوب‌تر از منابع موجود در کشور است تا زمینه حیف و میل میلیاردها تومان از بودجه و سرمایه کشور برای دود و ترافیک برچیده شود.
وزیر اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: طبق قانون دولت فرصت دارد تا 3 ماه بعد از ابلاغ قانوان توسط شورای نگهبان طرح را اجرایی کند که با توجه به اینکه دولت از قبل همه اقدامات لازم و ساز و کارهای مورد نیاز را فراهم کرده آمادگی اجرای این طرح را دارد.
حسینی تصریح کرد: دولت نشان داده برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها بسیار دقیق و کارشناسی شده فعالیت کرده و در این زمینه همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
وی گفت: در این راستا تامین بسته‌های مختلف اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد که به مرور به اطلاع مردم رسانده می‌شود.
وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از نیازهای جدی و اساسی حال حاضر کشور است و دولت مصر به اجرای هر چه بهتر آن است.
حسینی در ادامه در خصوص نحوه تعیین برخی مناطق کشور به عنوان مناطق توسعه یافته که منجر به افزایش مالیات بر حقوق کارکنان این مناطق شد، ابراز داشت: بر اساس قانون مالیات‌های مستقیم بحث تعیین شهرها و مناطق کم توسعه یافته بررسی و به تصویب هیئت وزیران رسید.
وی خاطرنشان کرد: در تعیین این مناطق به تناسبی که بین میزان پیشرفت و توسعه این شهرها توجه شده و بر این اساس این شهرها انتخاب شده‌اند.
وزیر اقتصاد و دارایی با اعلام اینکه در تعیین این شهرها کار کارشناسی گسترده‌ای صورت گرفته، عنوان داشت: اجرای این طرح هیچ تاثیر جدی بر توسعه‌یافتگی یک شهر نخواهد گذاشت اما با این حال در صورت وجود برخی اعتراضات در این خصوص دولت آماده تجدیدنظر این موضوع بر اساس کار کارشناسی است

   + مهدی زاده - ۱۱:٤۸ ‎ق.ظ ; جمعه ٢٥ دی ۱۳۸۸

کسری بودجه 4800 میلیارد تومانی سه وزارتخانه دولت طی سال جاری

مخبر کمیسیون آموزش در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:
کسری بودجه 4800 میلیارد تومانی سه وزارتخانه دولت طی سال جاری

خبرگزاری فارس: مخبر کمیسیون آموزش گفت: کسری بودجه سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم و بهداشت به ترتیب 2700 میلیارد تومان، 800 میلیارد تومان و 1300 میلیارد تومان است.


سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری «توانا» اظهار داشت: رئیس دیوان محاسبات معتقد است که در کشور منابع مالی فراوانی وجود دارد اما مدیریت مالی ضعیف است.
مخبر کمیسیون آموزش در مورد راهکارهای برخورد با دستگاه‌های مربوط به کمیسیون آموزش، خاطرنشان کرد: برخورد با این دستگاه‌ها باید با آگاهی و قدرت محاسباتی دیوان محاسبات همراه باشد.
وی با اشاره به افزایش تخلفات پرسنل دستگاه‌های دولتی، افزود: چند شغله بودن، عدم خدمت‌رسانی و عواملی از این قبیل عامل افزایش انحرافات است.
مخبر کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص کسری بودجه وزارتخانه‌های مربوطه، اظهار داشت: کسری بودجه سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و بهداشت به ترتیب دارای کسری بودجه 2700 میلیارد تومان، 800 میلیارد تومان و 1300 میلیارد تومان است.
موسوی گفت: دیوان محاسبات به عنوان ناظر یک قدم از مجلس جلوتر است؛ زیرا توانایی شناسایی متخلفان در دستگاه‌ها را دارد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه انحرافات وزارت‌خانه‌های مرتبط با کمیسیون آموزش چه تغییری کرده است، بیان کرد: عملکرد وزارتخانه‌ها نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده است و مشکلات موجود از ریشه دارای نقص است البته مشکل مدیریت مالی نیز وجود دارد.
نماینده مردم اردبیل در مورد انحرافات وزارتخانه‌های مرتبط به کمیسیون آموزش اظهار داشت: براساس گزارشات حاصل شده و ارائه گزارش تفریغ بودجه 87 توسط دیوان محاسبات به نظر می‌رسد انحرافات وزارت آموزش و پرورش نسبت به وزارت علوم و بهداشت بیشتر شده و افزایش یافته است.

   + مهدی زاده - ۱۱:٤٢ ‎ق.ظ ; جمعه ٢٥ دی ۱۳۸۸

ضوابط جدید پرداخت حقوق کارمندان دولت از سال 89

گزارش اختصاصی فارس از جزییات برنامه پنجم - 1
ضوابط جدید پرداخت حقوق کارمندان دولت از سال 89

خبرگزاری فارس: ضوابط جدید پرداخت حقوق، عیدی و پاداش کارمندان و بازنشستگان دولت بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری در لایحه برنامه پنجم پیشرفت و عدالت تشریح شد و بر اساس آن، برنامه جامع بیمه بیکاری کارکنان رسمی، پیمانی و افراد طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی از سال دوم برنامه پنجم اجرا خواهد شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فصل چهارم لایحه برنامه پنجم پیشرفت و عدالت به بخش نظام اداری پرداخته و در ماده 55 این لایحه که روز یکشنبه توسط رئیس جمهوری به مجلس ارائه شده آمده است:
الف - هیات وزیران به عنوان مرجع تصویب افزایش سالانه ضریب حقوق کارکنان مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری (به نحوی که درج تفاوت تطبیق موضوع فصل دهم قانون مذکور مانع افزایش نباشد) و تصویب افزایش جداول و امتیازات و میزان فوق العاده های موضوع فصل دهم قانون مذکور از جمله فوق العاده ایثارگری در مورد فرزندان شهید (حداکثر تا پنجاه درصد) و تعیین امتیاز عیدی و امتیاز پاداش شش ماهه (صرفاً برای کارکنانی که به تشخیص دستگاه مربوط خدمات برجسته انجام داده اند) و تعیین موارد و سقف کمک های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم، تعیین می گردد. مصوبات هیئت وزیران، شورای حقوق و دستمزد و شورای توسعه مدیریت در سقف اعتبارات مصوب مندرج در بودجه های سنواتی می باشد.
ب- استفاده از بودجه عمومی دولت و سایر منابع برای افزایش حقوق و مزایای کارکنان در مرحله تطبیق مشاغل عمومی، تخصصی و اختصاصی دستگاه‌ها با جداول مربوط، موکول به تعیین مشاغل مذکور و تصویب آن در شورای توسعه مدیریت خواهد بود.
ج - حداکثر ده (10) درصد از منابع و اعتبارات سالانه مربوط به حقوق و مزایای کارکنان مندرج در قوانین بودجه سنواتی و اعتبارات دستگاه‌های اجرایی با تصویب هیات وزیران به منظور رفع نابرابری و فاصله حقوق و مزایای کارکنان دولت قابل هزینه خواهد بود.
د- به منظور رفع نابرابری و تبعیض بین بازنشستگان سنوات مختلف، اعمال احکام و جداول مواد (109) و (110) قانون مدیریت خدمات کشوری بر اساس ضریب مصوب دولت برای بازنشستگان با تصویب هیات وزیران مجاز است.

  ادامه مطلب  
   + مهدی زاده - ۱۱:٠٥ ‎ق.ظ ; جمعه ٢٥ دی ۱۳۸۸

متن کامل فصول اقتصادی برنامه پنجم پیشرفت و عدالت(ماده 1الی 48)

مقدمه

با اتکال به ذات لایزال خداوند متعال و در سایه توجهات خاص ولی عصر (عج)، پنجمین برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران و دومین برنامه از سند چشم انداز بیست ساله کشور را در حالی آغاز می کنیم که تصویب و اجرا بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهتمام و دقت نظر تمام دست اندرکاران و مجریان را برای دستیابی به اهداف بلند و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با رویکرد مبنایی پیشرفت و عدالت و توجه به تمامی ابعاد تحولات داخلی و جهانی را می طلبد تا با اجرا و تحقق اهداف نگاشته شده دربرنامه پنجم، بار دیگر تصویری از توانمندی عظیم ملت ایران و همبستگی قدرتمند ملت و دولت را به نمایش گذارد و پارقه های امید و بسط ایمان همراه با جوشش زاینده فرهنگ اسلامی- ایرانی را در دل رهروان حق روشن کند.

مردان و زنان پاک نهاد ایرانی به عنوان اسوه های تقوا در سایه رهبری های حکیمانه مقام عظمای ولایت، کوشش بی وقفه ای را طی سالها دنبال کرده و خواهند کرد که بی گمان این دستیابی به جایگاه رفیع کشور را در مدیریت منطقه ای و جهانی در پی خواهد داشت. برنامه پنجم توسعه با رعایت اصول زیر تهیه و تدوین شده است.
- دستیابی به جایگاه ترسیم شده برای کشور در سند چشم انداز بیست ساله در منطقه.
- تحقیق کامل سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری.
- توجه به خطوط راهنمایی الگوی اسلامی- ایرانی توسعه در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی.
- عدالت اجتماعی، دفاع از حقوق کرامت انسانی، تامین اجتماعی، نوزین مناسب درآمد به دور از فقر، فساد و تبعیض.
- جلب گسترد ه مشارکت مردم و مردمی کردن حوزه های اقتصادی و اجتماعی.
- ایجادفضای مناسب برای تحقیق بلند اقتصادی و اجتماعی.

برنامه پنجم توسعه در قالب الزام های سند چشم انداز و اهداف مورد نظر آن تهیه شده است. استمرار فعالیت انجام گرفته و در دست انجام، شکوفایی جنبش نرم افزاری و برداشتن گام های بلند در مسیر دستیابی به جایگاه اول علمی و فناوری در منطقه اجرای کامل و کارآمد قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44، مقررات زدایی، رفع موانع و تشویق مردم به مشارکت گسترده در عرصه های مختلف که از چند سال پیش تاکنون جهت گیری اصلی دولت بوده است با شتابی بیشتر و در راستای حرکت سمت جایگاه اول اقتصادی منطقه از موضوع های محوری بوده که شاکله برنامه را متأثر کرده است.

به منظور تحقق دو شاخص پایه ای پیشرفت و عدالت و توجه به دین باوری و خودباوری، با تغییر رویکرداز دوره های گذشته در نظام برنامه ریزی نوآوری صورت گرفته است. تلاش شده است که با ترسیم الگویی بومی و نقشه اسلامی- ایرانی به منظور حرکت شتابنده به سمت تحقیق جامعه اسلامی اسوه و شاهد؛ با رویکرد عدالت محوری و مشارکت مردمی در تمام عرصه ها با بهره مندی از قابلیت ها و ظرفیت های مادی و معنوی کشور، برنامه پنج ساله اول دهه پیشرفت و عدالت تهیه و تدوین شود.

در برنامه پنجم به ساختار وظایف دولت در جهت تحقق دولت اسلامی توجه ویژه شده است. لذا تحول در ساختار اداری و مدیریتی، به گونه ای که در تمامی ابعاد و بخش های برنامه پنجم، اولویت تحول فرهنگی بر مبنای فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و مهندسی فرهنگی لحاظ و مورد اهتمام جدی است.

انتظار می رود بعد از اجرای برنامه پنجم،خانواده، مدرسه، دانشگاه ،مسجد، رسانه و اداره بر پایه هویت اسلامی و انقلابی متحول شوند و از لحاظ اقتصادی و علمی و فناوری پیشرو بوبده و در رابطه با جهان اسلام، الهام بخش و در عرصه روابط بین الملل، تعامل سازنده و موثری داشته باشیم.

در فرایند تهیه و تدوین این برنامه، تلاش شده با آسیب شناسی علمی، روند تهیه، تصویب و اجرای برنامه های پنج ساله پیشین و استفاده از تجارب بدست آمده در این زمینه؛ به ابعاد و ملاحظاتی مانند هدفمندی، انسجام و هماهنگی درونی، انطباق با شرایط بومیف شفافیت، عملیاتی بودن، اختصار، انعطاف پذری و ارایه راهکارهای روشن و اجرایی به گونه ای جدی و گسترده توجه شود تا سند برنامه از ضمانت اجرایی کافی برخوردار باشد بدیهی است، تحقیق برنامه پنج ساله با تدوین و طراحی الگوی اسلامی-ایرانی توسعه نه تنها در گرو عزم ملی و همکاری و هماهنگی قوای سه گانه و مشارکت همه جانبه مردم است بلکه اجرایی کردن آن، بهره گیری از سرمایه و منابع انسانی متعهد به اسلام، وفادار به آرمان های انقلاب و اندیشه های تابناک امام راحل ، ولایتمدار، عاشق خدمت به ملت با اخلاص، امانتدار، صادق چابک، با ابتکار و خلاقیت، با تدبیر و حکمت، با رأفت و رحمت و با انگیزه و نشاط ضرورت دارد.

 

فصل اول برنامه پنج ساله پنجم توسعه کشور: فرهنگ اسلامی - ایرانی

ماده-1
معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور که در این قانون به اختصار "معاونت" نامیده می شود با همکاری دسنگاه های ذی ربط «الگوی اسلامی- ایرانی توسعه» را تا پایان سال دوم برنامه تدوین و شاخص ها و معیارهای منبعث از الگوی فوق را به کلیه دستگاه های اجرایی برای اجرا ابلاغ می نماید.

ماده-2
دولت موظف است براساس نقشه مهندسی فرهنگی کشور و نظامنامه پیوست فرهنگی که تا پایان سال اول برنامه پنجم به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می رسد نسبت به تهیه پیوست فرهنگی برای طرح های مهم و جدید اقدام نماید.

تبصره- معاونت در سال اول برنامه عناوین طرح های مهم موضوع این ماده را تهیه و اعلام می نماید.

ماده-3
به منظور تعمیق ارزشها، باورها و فرهنگ مبتنی بر هویت اسلامی- ایرانی، اعتلای معرفت دینی و تقویت هنجارهای فرهنگی و اجتماعی و روحیه کار جمعی، ابتکار،  قناعت و ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار، تبلیغ ارزشهای اسلامی و انقلاب اسلامی حسب مورد حمایت های مالی موضوه این قانون (از قبیل اعطای تسهیلا ت بانکی در قالب وجوه اداره شده و غیر آن، پرداخت کمک نقدی و غیر نقدی و یارانه از جمله یارانه ما به التفاوت سود و کارمزد در قالب وجوه اداره شده و غیر آن، تسهیل اعطای مجوزهای مربوط دولتی و حق استفاده و بهره برداری از اموال منقول و غیر منقول به صورت رایگان یا اجازه ارزان قیمت و بخشودگی دیون دولتی و جرائم مالیاتی و بانکی و تعیین قیمبن و تعرفه ترجیحی و استفاده از در آمدهای حاصل از اقدام ها مزبور در جهت اهداف مذکور) از بخش غیر دولتی شامل اشخاصل حقیقی و حقوقی خصوصی 
الف- برنامه اجرایی مربوط(از قیل برنامه ترویج وتوسعه فرهنگ اهل ، نماز، زکات، وقف، امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ ایثار و شهادت،تقویت قانونگرایی، انضباط اجتماعی، بیت اصلاح الگوی مصرف، وجدان کاری، خودباوری و تقویت نهاد خانواده، اماکن مذهبی و فرهنگی از قبیل مصلی ها، مساجد، نمازخانه ها، بقاع متبرکه و سایر اماکن مذهبی و فرهنگی و حمایت از میراث فرهنگی مشترک در زمینه زبان، ادبیات ،هنر و آداب رسول به ویژه نوروز و عاشورا و سایر برنامه های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، علمی، تربیتی و هنری اعم از سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی و ...) که به تصویب هیات وزیران می رسد.
ب- طراحی، تولید توزیع و صدور خدمات و محصولات فرهنگی، هنری و سینمایی، صنایع دستی و میراث فرهنگی.

ج- توسعه تولیدات و فعالیتهای رسانه ای نوین دیجیتال و نرم افزار های چند رسانه ای (به ویژه بازیهای رایانه ای) و نیز حضور فعال و تاثیر گذار در فضای مجازی.
د-گسترش سامانه های مبتنی بر خط و زبان فارسی و تاریخ هجری شمسی برای استفاده در تمامی نرم افزارها و سخت افزارها دیجیتال.

ه- توسعه و راه اندازی مؤسسات، هیأت ها و تشکلهای فرهنگی، اجتماعی، هنری و قرآنی.

تبصره- حداکثر تا یک (1) درصد از سرجمع اعتبارات و منابع مندرج در ردیفهای بودجه کل کشور علاوه بر اعتبارات مندرج در ردیفهای مربوط در بودجه سنواتی در اختیار معاونت قرار می گیرد تا با تصویب هیأت وزیران در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی موضوع این ماده قرار دهد.

  ادامه مطلب  
   + مهدی زاده - ۸:۱٢ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢٤ دی ۱۳۸۸

سخنان رئیس‌جمهور به هنگام تقدیم برنامه پنجم توسعه

احمدی نژاد در مجلس اعلام کرد:

هدف غیرقابل‌تحققی در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی نشده است

* برنامه پنجم بر اساس تجربیات اجرای چهار برنامه گذشته تهیه شده است * تدوین برنامه پنجم، ثمره 150 هزار نفر ساعت کار است * ملت ایران در آستانه جهشی بزرگ قرار دارد

رئیس جمهور به هنگام تقدیم لایحه برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، سیاسی وفرهنگی کشور درمجلس ،استحکام امروز ایران را بی نظیر دانست و گفت: ملت ایران در آستانه جهشی بزرگ و دوران شکوفایی حقیقی قرار دارد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، دکتر محمود احمدی نژاد افزود: برنامه پنجم در چارچوب سند چشم انداز و براساس سیاست های ابلاغی برنامه چهارم و پنجم و تجربیات حاصل از اجرای چهار برنامه تهیه شده است.
احمدی نژاد افزود:در آینده نزدیک گزارش برنامه چهارم و نقد و تحلیل نظام برنامه ریزی و چارچوب برنامه چهارم در اختیار نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت.
رئیس جمهور بااشاره به اینکه بعد از گذشت سی سال از انقلاب اسلامی، امروز امید و نشاط در ملت ما روزافزون است  گفت: امروز پیوستگی عمیق مردم با انقلاب، نظام اسلامی، خط نورانی ولایت و اندیشه های امام راحل بیش از هر زمان دیگری است.
احمدی نژاد به سی سال تجربه، دفاع، حضور در صحنه و افتخار آفرینی ملت اشاره کرد و گفت: امروز ملت ایران مستحکم، متحد، آرمانی و انقلابی است و نسل های امروز به مراتب مؤمن تر، پاک تر، شجاع تر، مبتکرتر و آرمانی تر از نسل گذشته است.
وی افزود: امید به آینده روشن در ایران موج می زند و این شرایط امروز ماست.
رئیس جمهور گفت: دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران سر فرود آورده اند، گرچه اخلاق استکباری اجازه نمی دهد که به عظمت ایران اذعان و اعتراف کنند اما خود می دانند که در برابر ملت ایران شکست خورده اند و مجبور به شناختن عظمت ملت ایران هستند.
احمدی نژاد با تأکید بر اینکه در این شرایط جهانی و وضعیت داخلی مأموریت های بزرگی داریم، افزود: دو مأموریت بزرگ بر عهده ملت ایران و قوای سه گانه است.

  ادامه مطلب  
   + مهدی زاده - ٧:٤٥ ‎ب.ظ ; یکشنبه ٢٠ دی ۱۳۸۸

مصوبه دولت برای پرداخت به موقع حقوق کارکنان و بازنشستگان

معاون‌اول رئیس‌جمهور ابلاغ کرد؛

مصوبه دولت برای پرداخت به موقع حقوق کارکنان و بازنشستگان

بر اساس آیین‌نامه مصوب دولت، تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند به منظور پرداخت به‌موقع وکامل حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان، بودجه سال جاری خود را به نحوی مدیریت نمایند که با کسری اعتبار در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان مواجه نشوند

 

هیات دولت به منظور ساماندهی پرداخت حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان و مکلف نمودن دستگاه‌ها به پرداخت به‌موقع حقوق کارکنان خود، آیین‌نامه اجرایی اعتبار هزینه‌ای جزء (9) ردیف (550000) جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1388 کل کشور را به تصویب رساند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت‌وزیران در جلسه مورخ 3/8/1388 بنا به پیشنهاد شماره وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصد و سی‌ و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آیین‌نامه اجرایی اعتبار هزینه‌ای جزء (9) ردیف (550000) جدول شماره (9) قانون بودجه سال 1388 کل کشور را تصویب نمود.
بر اساس این آیین‌نامه، به منظور ایجاد هماهنگی در پرداخت حقوق ثابت و مزایای مستمر کارکنان وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی و دستگاههای اجرایی موضوع جدول شماره (5) و دستگاههای اجرایی استانی موضوع جدول شماره (10) قانون بودجه سال 1388 کل کشور، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور موظف است اعتبارات موضوع این آیین‌نامه شامل حقوق ثابت و مزایای مستمر (اجتناب‌ناپذیر) اعم از انواع فوق‌العاده‌ها، حق عائله‌مندی و اولاد، عیدی پایان سال شاغلین و کسور بازنشستگی، حق بیمه و حق درمان سهم دولت (کارفرما) کارکنان رسمی و پیمانی دستگاههای اجرایی موضوع جداول مذکور را مطابق جداول یادشده به سقف اعتبار هزینه‌ای جزء (9) ردیف (550000) جدول شماره (9) اضافه و مراتب را به دستگاههای اجرایی ذی‌ربط و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام نماید.

  ادامه مطلب  
   + مهدی زاده - ۱:٠۳ ‎ق.ظ ; جمعه ٤ دی ۱۳۸۸